ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK

1. A Szolgáltató adatai

Babérliget Alapítvány
Székhely: 1039 Budapest, Bivalyos u. 56.
Cégjegyzékszám: 11910
Adószám: 18594218-1-41
Képviseli: Demeter Róbert

A Szolgálatatás helyszíne a Babérkák Vendégház (a továbbiakban: "Szálláshely"):
Cím: 8230 Balatonfüred, Endrődi Sándor utca 33.
Telefon: +36 30 284 9418
Email: baberkak.vendeghaz@gmail.com
Weboldal: www.baberkakvendeghaz.hu

2. Általános szabályok

2.1. Jelen „Általános Szerződési Feltételek” (a továbbiakban: „ÁSZF”) tartalmazzák a Szolgáltató által üzemeltetett Szálláshely igénybevételére vonatkozó általános szabályokat.

2.2. A szolgáltatás nyújtásának speciális, egyedei feltételei nem képezik részét a jelen ÁSZF-nek, és amennyiben a Szolgáltató által közölt egyedi feltételek – különösen egyedi megrendelések, rendezvények feltételei – a jelen ÁSZF rendelkezéseitől eltérnek, e körben az egyedi feltételek irányadók a Felek jogviszonyára.  Továbbá a jelen ÁSZF nem zárja ki a külön megállapodások megkötését utazásközvetítőkkel, szervezőkkel, egyéb harmadik személyekkel, esetenként más és más, az üzlet típusának megfelelő kondíciókkal.

3. Szerződő fél, Vendég

3.1. A Szolgáltató által nyújtott szolgáltatásokat a vendég veszi igénybe (a továbbiakban: Vendég).

3.2. Amennyiben a Szálláshely igénybevételére vonatkozó megrendelést (foglalást) a Vendég közvetlenül adja le a Szolgáltatónak, úgy a Vendég a Szerződő fél. A Szolgáltató és a Vendég együttesen - a feltételek teljesülése esetén - szerződéses felekké válnak (továbbiakban: Felek).

3.3. Amennyiben a Szolgáltató szolgáltatásaira vonatkozó megrendelést (foglalást), a Vendég javára bármely harmadik személy közli a Szolgáltatóval, illetve a Szolgáltató Vendég által igénybe vett Szolgáltatásainak ellenértékét bármely harmadik személy egyenlíti ki Szolgáltató felé, a Szolgáltató nem köteles vizsgálni, hogy a harmadik személy jogszerűen képviseli-e a Vendéget. Ez esetben, ahol a jelen ÁSZF a „Szerződő fél” kifejezést használja, az alatt a megrendelést leadó, illetve az ellenértéket teljesítő harmadik személyt megfelelően érteni kell.

3.4. Tekintettel arra, hogy a jelen ÁSZF a Szálláshely házirendjének (a továbbiakban: „Házirend”) egyes szabályait, valamint a Vendég a Szálláshelyen való tartózkodással összefüggő jogait és kötelezettségeit tartalmazza, e körben a jelen ÁSZF a Vendégre is megfelelően irányadó, amely megismertetéséről és elfogadtatásáról a 3.3 pontban foglalt esetben a Vendég nevében eljáró harmadik személy köteles gondoskodni.

4. A Szerződés létrejötte, a foglalás módja, módosítása, értesítési kötelezettség

4.1. A Szerződő fél a Szálláshely weboldalán keresztül a Foglalás menüpont alatti online szobafoglalási rendszeren vagy online szállásfoglalási platformon keresztül közölheti foglalási szándékát a Szolgáltatóval. A foglalási szándék közlésével a Szerződő fél ajánlati kötöttsége megkezdődik. Szolgáltató rövid időtartamon, de legkésőbb 48 órán belül e-mail útján visszaigazolást küld a Szerződő fél részére, amellyel a szerződés a Szálláshely igénybevételére vonatkozóan létrejön a Felek között. Amennyiben az ajánlat elküldésétől számított 48 órán belül nem érkezik meg az ajánlat elfogadására vonatkozó visszaigazolás Szolgáltatótól, úgy a Szerződő fél ajánlati kötöttsége megszűnik, kivéve, ha a késve érkezett visszaigazolásra vonatkozóan Szerződő fél szerződéskötési szándékát megerősíti.

4.2. A szerződés a Szerződő fél online szobafoglalási rendszer vagy online szállásfoglalási platform útján leadott foglalásának a Szolgáltató általi írásban megküldött visszaigazolásával jön létre, amely így írásban megkötött szerződésnek minősül tekintettel arra, hogy az a Felek által bármikor visszaidézhető, rögzített tartalommal bír. Szóban leadott foglalás, megállapodás, módosítás, vagy annak a Szolgáltató általi szóbeli visszaigazolása a Felek között érvényes szerződést nem hoz létre. A jelen ÁSZF hatálya alatt a Felek szerződése e-mail útján közös megegyezéssel módosítható

4.3. A szállás-szolgáltatás igénybevételéről szóló szerződés meghatározott időtartamra szól.

4.3.1. Ha a Vendég a meghatározott időtartam lejárta előtt véglegesen elhagyja a Szálláshelyet, a Szolgáltató jogosult a szerződésben kikötött szolgáltatás teljes ellenértékére. A lejárati idő előtt megüresedett szobát a Szolgáltató jogosult újra értékesíteni.

4.3.2. A szállás-szolgáltatás igénybevételének Vendég által kezdeményezett meghosszabbításához a Szolgáltató előzetes hozzájárulása szükséges. Ebben az esetben a Szolgáltató a szolgáltatás igénybevételének meghosszabbításához való hozzájárulását a már teljesített szolgáltatás díjának előzetes megtérítéséhez kötheti.

4.4. A Felek között létrejött szerződés módosításához és/vagy kiegészítéséhez a Felek által aláírt írásbeli – ideértve az e-mail formájában történt – megállapodás szükséges.

5. Árak

5.1. A Szálláshely részletes bruttó szobaárai a Szálláshely honlapjának Árak menüpontja alatt kerülnek feltüntetésre: baberkakvendeghaz.hu/arak/

5.2. A Szolgáltató a meghirdetett árait előzetes bejelentés nélkül szabadon változtathatja.

5.3. A feltüntetett árak tartalmaznak minden, hatályos jogszabályok által előírt adót. A Szolgáltató a hatályos adó-törvény (ÁFA, IFA) módosulása miatti többletterheket, előzetes értesítés mellett, áthárítja a Szerződő félre.

6. Fizetés módja és határideje

6.1. Szerződő fél köteles a szolgáltatás árának 50%-át a foglalás Szolgáltató általi visszaigazolásától számított 3 (három) munkanapon belül banki átutalással kell megfizetni előleg jogcímén (a továbbiakban: „Előleg”) az alábbi bankszámlaszámra, a közleményben a foglalási azonosító feltüntetésével:

Kedvezményezett neve: Babérliget Alapítvány
Bank: OTP Bank
Számlaszám: 11702074 20001704
IBAN: HU92117020742000170400000000
SWIFT (BIC): OTPVHUHB

Szerződő félnek lehetősége van az Előleget online bankkártyás fizetéssel is kiegyenlíteni. Az online bankkártyás fizetés a Szolgáltatótól független, a Szolgáltatóval szerződött pénzforgalmi szolgáltató által üzemeltetett elektronikus rendszeren keresztül valósul meg. Online bankkártyás fizetés esetén a Szerződő félnek a fizetési szolgáltató saját fizetési oldalán van lehetősége a fizetés teljesítésére. Szerződő fél a fizetési szolgáltató fizetési felületét (böngészőablakot) az online fizetési folyamat alatt nem zárhatja be. Az online fizetésre a pénzforgalmi szolgáltató, az érintett kártyatársaság, továbbá a kártya kibocsátó és az összeget jóváíró pénzügyi intézmény üzletszabályzata irányadóak. A Szolgáltató a Szerződő fél bankkártyaadatait nem kezeli.

A Szerződő fél a szolgáltatás árát forintban (HUF) egyenlítheti ki.

6.2. Amennyiben a Szerződő fél foglalását az érkezés napját megelőző 15 napon belül adja le, a szolgáltatás árának teljes összegét köteles megfizetni a 6.1. pontban foglaltak szerint.

6.3. Amennyiben Szerződő fél a fenti határidőben nem tesz az Előleg megfizetésére vonatkozó kötelezettségének, a Felek között a határidő lejártával a szerződés automatikusan megszűnik, Szerződő fél foglalása törlődik.

6.4. A szolgáltatás árának az Előleg megfizetését követően fennmaradó 50%-át Szerződő fél legkésőbb az érkezés napját megelőző 15. napig köteles banki átutalással vagy online bankkártyás fizetéssel a fenti 6.1. pontban foglaltak szerint kiegyenlíteni. Amennyiben ennek a Szerződő fél nem tesz eleget, a Felek között a szerződés automatikusan megszűnik, Szerződő fél foglalása törlődik.

6.5. Szerződő fél köteles a Szolgáltató által az ajánlatban megjelölt visszaigazolásában megjelölt idegenforgalmi adót a 6.4. pontban megjelölt határidőig a Szolgáltató részére megfizetni. A foglalás lemondása esetén a Szerződő fél által megfizetett idegenforgalmi adót a Szolgáltató visszafizeti.

7. Lemondási feltételek

7.1. A foglalás lemondása kizárólag írásban történhet.

7.2. Amennyiben a Szolgáltató ajánlatában más feltételt nem határozott meg, a lemondási és módosítási feltételek a következők:

a. A Szerződő fél a foglalást az érkezés napját megelőző 30 napig kötbérmentesen lemondhatja. Ebben az esetben a befizetett összeg teljes mértékben visszajár.

b. Amennyiben a Szerződő fél a foglalást az érkezés napját megelőző 15. napig mondja le, a megfizetett Előleg nem jár vissza a Szerződő fél részére, de a Szerződő fél által megfizetett, Előlegen felül fennmaradó 50 %-ot a Szolgáltató visszafizeti a Szerződő fél részére.

c. Amennyiben a Szerződő fél a foglalást az érkezést megelőző 15 napon belül mondja le vagy a Szálláshelyen az érkezés napján nem jelenik meg, a befizetett összeg visszatérítésére nincs lehetőség.

8. A szolgáltatás igénybevételének módja és feltételei

8.1. A Vendég a Szálláshelyet az érkezés napján 15:00 órától foglalhatja el, és az utolsó tartózkodási napon délelőtt 10:00 óráig köteles elhagyni azt. Szerződő fél és Vendég tudomásul veszi, hogy a Szálláshely átvételekor Vendég köteles Szolgáltatónak személyazonosító okmányát bemutatni.

8.2. Amennyiben Vendég az utolsó tartózkodási napon 10:00 óráig a Szálláshelyet nem hagyja el, Szolgáltató jogosult további 1 (egy) nap díját részére felszámítani, amelyet Vendég haladéktalanul köteles megfizetni szerződésszegési kötbérként. A jelen pontban foglalt kötbér felszámításától Szolgáltató egyoldalú döntésével részben vagy egészben eltekinthet tekintettel arra, hogy a fenti kötbér alapvető célja az, hogy amennyiben a Szálláshelyet késedelmes elhagyása után a követkető érkező Vendég a Szálláshelyet a fentebb meghatározott időben elhagyni nem tudja, Szolgáltató részére kompenzációt tudjon nyújtani.  

8.3. Vendég a jelen ÁSZF elfogadásával egyúttal elfogadja Szolgáltató Szálláshelyre vonatkozó Házirendjét is, amely a jelen ÁSZF 1.sz. mellékletét képezi.

9. Háziállatok

9.1. A Szolgáltató Szálláshelyére háziállat előzetes egyeztetés után, külön díj ellenében bevihető (kivétel: vakvezető kutya előre egyeztetéssel). A díj aktuális összegéről a Szálláshely weboldalán, az „Árak” menüpont alatt kap tájékoztatást a Vendég.

9.2. A Vendég és a Szerződő fél teljeskörűen és egyetemlegesen felelősek a háziállat által okozott károkért.  

10. A szerződés teljesítésének visszautasítása, a szolgáltatási kötelezettség megszűnése

10.1. A Szolgáltató jogosult a szállás-szolgáltatásra szóló szerződést azonnali hatállyal felmondani, így a szolgáltatások nyújtását megtagadni, ha:

a) a Vendég nem rendeltetésszerűen használja a rendelkezésre bocsátott Szálláshelyet; vagy

b) a Vendég a Szálláshely Házirendjét ismételten vagy súlyosan megsérti, a Szálláshely, illetve a vendégek és alkalmazottal biztonságát sértő, fenyegető vagy veszélyeztető magatartást tanúsít, a Szálláshely alkalmazottaival vagy vendégeivel kifogásolhatóan, durván viselkedik, illetve alkohol, vagy drogok befolyása alatt áll, vagy más elfogadhatatlan viselkedést tanúsít; vagy

c) a Vendég fertőző betegségben szenved; vagy

d) a Szerződő fél nem teljesíti a szerződésben meghatározott előleg-fizetési kötelezettségét a meghatározott időpontig.

10.2. Amennyiben a szerződés a fenti 10.1. a)-b) pontokban foglalt bármely okból szűnik meg, Szerződő fél díjvisszatérítésre nem jogosult. Amennyiben a szerződés a fenti 10.1. c) pontban foglalt okból szűnik meg, Felek a megszűnés időpontjáig teljesített szolgáltatásokkal kapcsolatban egymással elszámolni kötelesek.

11. A Vendég jogai

11.1. A szerződés értelmében a Vendég jogosult a megrendelt és visszaigazolt Szálláshely rendeltetésszerű használatára.

11.2. A Vendég a Szolgáltató által nyújtott szolgáltatások teljesítésével kapcsolatban panasszal élhet. A Szolgáltató a hozzá írásban igazoltan eljuttatott (vagy általa jegyzőkönyvbe felvett) panasz a vonatkozó jogszabályok szerinti kezelésére vállal kötelezettséget.

12. A Szerződő fél és Vendég kötelezettségei

12.1. A Vendég gondoskodik arról, hogy a felelőssége alá tartozó 14 év alatti gyermek csak felnőtt felügyelete mellett tartózkodjon a Szálláshelyen, a gyermek által okozott károkért teljes felelősség a Szerződő felet, a Vendéget - és amennyiben a Szerződő féltől, illetve Vendégtől eltérő személy - a törvényes képviselőt egyetemlegesen terheli.

12.2. A Vendég kizárólag a Szálláshely épületén kívül a kijelölt helyeken jogosult dohányozni. A Szálláshelyen az épületen belül a dohányzás tilos. Amennyiben a Vendég a kijelölt helyeken kívül dohányzik, a Vendég felszólítható e magatartása abbahagyására.

12.3. Amennyiben Vendég a jelen fejezetben foglalt bármely kötelezettségét megszegi, és erre tekintettel Szolgáltató kárt szenved, vagy a Szolgáltató igényért, követelésért, bírságért áll helyt bármely harmadik személlyel, vagy hatósággal szemben, a Vendég és a Szerződő fél egyetemlegesen kötelesek a Szolgáltatót ért kárért helytállni, illetve a fentiek miatt a hivatkozott harmadik személyek, hatóságok részére a Szolgáltató által ténylegesen megfizetett összeget haladéktalanul és teljes mértékben megtéríteni a Szolgáltató részére, illetve az ilyen követelések, károk, igények, bírságok alól a Szolgáltatót haladéktalanul, és teljes mértékben mentesíteni.

13. A Vendég és a Szerződő fél kártérítési felelőssége

13.1. A Vendég és a Szerződő fél mindazon károkért és hátrányokért egyetemlegesen felelősek, melyeket a Szolgáltató vagy harmadik személy a Szerződő félnek, a Vendégnek, vagy kísérőjének, vagy az ő felelőssége alá tartozó más személynek felróható okból elszenved. E felelősség akkor is fennáll, amennyiben a károsultnak jogában áll kárának megtérítését közvetlenül a Szolgáltatótól igényelni.

13.2. Vendég kifejezetten tudomásul veszi, hogy amennyiben a Szálláshely épületében vagy a berendezési tárgyaiban kárt okoz vagy a házirend dohányzásra vonatkozó szabályait megszegi, a károkozás tárgyától függően a 2. sz. mellékletben meghatározott összegű kötbért köteles fizetni Szolgáltató részére a károkozás Szolgáltató általi észlelésétől számított 8 (nyolc) napon belül. Szolgáltató jogosult a kötbér összegén felüli teljes kárának érvényesítésére is. A jelen pontban foglalt kötbér felszámításától Szolgáltató egyoldalú döntésével részben vagy egészben eltekinthet saját belátása szerint.

13.3. Szolgáltató jogosult a Vendég távozása előtt a Szálláshely állapotát ellenőrizni.

14. Zálogjog

14.1. A Szolgáltatót az elszállásolásból folyó követelései biztosítására zálogjog illeti meg a Vendégnek azon a személyes dolgain, amelyeket a Szálláshelyre magával vitt.

15. A Szolgáltató kötelezettsége

15.1. A Szolgáltató köteles:

a) a szerződés alapján megrendelt és Szolgáltató által visszaigazolt szállás-szolgáltatást az érvényes előírások, szolgáltatás standard-ek szerint teljesíteni;

b) a Vendég írásos panaszát a vonatkozó jogszabályok rendelkezései szerint kivizsgálni és a probléma kezeléséhez szükséges lépéseket megtenni, melyet köteles írásban is rögzíteni.

16. A Szolgáltató kártérítési felelőssége

16.1. A Szolgáltató a polgári jog általános szabályai szerint felelős minden olyan, a Vendég testi épségét, egészségét ért kárért, mely a Szálláshelyen belül, bizonyíthatóan a Szolgáltató, vagy annak alkalmazottainak felróható okból következett be, az alábbi kivételekkel és korlátozásokkal:

a) Értéktárgyakért, értékpapírokért és készpénzért a Szolgáltató csak akkor felelős, ha azt/azokat megőrzésre kifejezetten átvette, vagy a kár olyan okból következett be, amelyért az általános szabályok szerint felelősséggel tartozik. Ebben az esetben a bizonyítás a Vendéget terheli.

b) A kártérítés legmagasabb mértéke a szerződés szerinti napi szobaár összegének az ötvenszerese, kivéve, ha a kár ennél kevesebb.

c) A Szolgáltató Házirendjében jogosult meghatározni olyan dolgokat, amelyeket a Vendég a Szálláshelyre nem jogosult magával vinni. Az ilyen dolgokban bekövetkezett, illetve az ilyen dolgokkal okozott esetleges kárért, sérülésért a Szolgáltató felelősséget nem vállal.

16.2. A Vendégnek az őt ért kárt azonnal jelentenie kell a Szolgáltatónak, és minden szükséges adatot a Szolgáltató rendelkezésére kell bocsátania, amely a káreset körülményeinek tisztázásához, esetleg a rendőrségi jegyzőkönyv felvételéhez / rendőrségi eljáráshoz szükséges.

17. Adatvédelem

17.1. A Szolgáltató a szerződésben foglalt kötelezettsége teljesítése történő adatkezelésre vonatkozó jogait és kötelezettségeit Szolgáltató adatkezelési tájékoztatója szabályozza.

18. Vis major

18.1. Azon ok vagy körülmény (például; háború, tűz, árvíz, időjárásbeli viszontagság, áramhiány, sztrájk, járvány bekövetkezése), amely felett a fél nem bír ellenőrzéssel (vis major), bármely felet felmentik a szerződésből eredő kötelességeik teljesítési alól, amíg ezen ok vagy körülmény fennáll. A Felek egyetértenek abban, hogy minden tőlük telhetőt megtesznek, hogy ezen okok és körülmények bekövetkeztének lehetőségét a lehető legalacsonyabb szintre szorítsák, és az ezáltal okozott kárt vagy késedelmet a lehető leghamarabb helyrehozzák.

19. Alkalmazandó jog, eljáró bíróság

19.1. A jelen ÁSZF-ben nem szabályozott kérdésekben a magyar jog, különösen a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény rendelkezései az irányadóak. Felek szerződésből eredő bármely jogvita lefolytatására - a hatáskör függvényében – a Budapesti II. és III. kerületi Bíróság és a Székesfehérvári Törvényszék kizárólagosan illetékes.

ÁSZF 1. melléklet: Házirend - megnyitás
ÁSZF 2. melléklet: Berendezés lista és kötbérek károkozás/szabályszegés esetén - megnyitás